Uppdatering

Vet har varit väldigt dålig uppdatering men har hänt mkt under min nuvarande semester förstår ni. Måndag och tisdag latade jag mig mest, och läste på till tentan i morrn förstås. Sedan i onsdags opererade jag bor mina två sista visdomständer, den här gången på vänster sida. Tänkte väl att det inte skulle bli ngn big deal utan att det skulle bli lätt som en pankaka precis som förra gången. Men oj vad man inte ska ropa hej förrens man kommit över ån, eller hur man säger. Det började redan innan då Camilla inte fick följa med in på operation och jag blev orolig och nervös av att inte ha ngn med där inne. Sedan när dom plastat in mig i alla gröna operationspapper då hör jag sköterskan säga: Ja oj förra gången jag gjorde det där gjorde jag fel och det gick inte alls bra, tappa allt i pannan på patienten. Så trots det lugnande jag fått blev jag väldigt orolig och tänkte vad fan det var som hon gjort fel och jag blev livrädd. Sen gjorde ju bedövningen ont naturligtvis men den är nödvändig, fick 4 sprutor och den i gommen gjorde så ##### ont. Kirurgen var inte alls lika snäll som den gången mamma var med utan det gick väldigt slafsigt till kändes det som. Efteråt sov jag däckad i en timme i uppvaket tills Camilla väckte mig för jag dreglade så mkt så hon undra om hon skulle torka. På vägen hem gick jag och spottade blod.

Så efter denna händelse har jag legat hemma i tre dagar som ett kolli, onsd, torsd och fred. Sett ut som om jag haft en halv fotboll i kinden eller som Charlize Theron i Monster som min kära mamma sa. I torsdags kväll blev jag också lite rädd för svullnaden gick ner i halsen så jag fick svårt att andas. Men på lördagen hade det gått ner till hälften iaf vilket var tur eftersom pappa, mamma och bonusmamma kommit upp för att ta mig ut på en tur i östergötland. Det blev bergsslussar, Motala, Vadstena och omberg. Det var riktigt mysigt och jag kunde t.o.m äta på restaurang. Senare på kvällen gick jag en liten promenad med Milla det var trevligt men när jag kom hem hade jag väldigt ont pga min aktiva dag och var väldigt trött så jag lade mig vid 22 på en LÖRDAG och somna en timme efter typ.

Idag har jag pluggat sedan 10.00 i morse men är nu så himlans trött att jag inte orkar mer för min hjärna kommer annars sprängas. Det får bära eller brista, hoppas naturligtvis på att det bär :) Tentan är i morrn klockan 8.00 önska mig lycka till!

XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: Ribecca

usch, det låter inte kul det där :( jag skulle ha vägrat låta henne ta bort tänderna efter att hon sa så.

lycka till på tentan :) förresten, vad är det för tenta? går du på universitetet? :)

2008-08-11 @ 00:24:44
URL: http://rialbest.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Hej hej, nej det var inte speiellt roligt och nu efter 5 dagar är jag fortfarande svullen och har ont :(

Ahh jag går på hälsouniversitetet oh läser till Sjuksköterska, detta var en omtenta som jag kugga i våras. 92% i klassen kugga, bara sex klara :P Men denna gång känns det betydligt bättre men ställer in mig på att få göra om den för det är enklast så :)

2008-08-11 @ 13:07:45
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0