Hej

Hejsan!
Onödigt att skriva hej som överskrift och sen en gång till skriva det som början av inlägget men jaja gjort är gjort. Känns som det var ett tag sen jag skrev, fyra dagar typ för att vara lite mer exakt. Så vad har hänt sen sist kära bloggare. Hmm, inte jätte mkt kan man säga. Har haft fortsatt super bra på min praktik och jag får göra en massa roliga saker ävn om jag hoppas på att få sticka lite mer i veckan. Sedan i fredags fick jag en glad nyhet, jag blev godkänd på medicinsk teknik tentan som jag gjorde för en vecka sen. Hoppas på lika bra resultat på tentan på fredag wuuuh. Har bara två veckor kvar på min praktik vilket jag har lite blandade känslor inför. Ska bli jätte skönt med jullov, eller egen studietid som det så fint heter på universitetet. Samtidigt trivs jag ju så oerhört bra på vårdcentralen och med folket där så jag skulle mer än gärna stanna där och jobba.

Har jag sagt att jag ska ha praktik på ungdomsmottagningen i morrn? Det ska jag iaf och det är oerhört spännande. I fredags gick jag bredvid en läkare på öppna mottagningen och det var verkligen givande. Hon var jätte duktig, inte minst med hygienen vilket chockade mig ganska rejält för har fördomar om att läkarna inte är det. Så måste jag bara ge en eloge till två av Uskorna som är så roliga och härliga där på vårdcentralen, inte för att dom läser detta men ändå :)))

I fredags tog jag det lugnt, glodde på film och mös med pälsklingen <3 Såg Hitchcook och Batman the dark night. Riktiga killfilmer jag vet men dom var faktiskt riktigt bra. I går var jag med Millis och allt blev sådär härligt snurrigt och avslappnande ;P hehehe Vi, eller jag såg på Barnhemmet en skräckfilm som inte var speciellt läskig men välldans bra. Så spelade vi Backpacker med och klarade spelet, eller än en gång jag för Millis blundade precis då. Så sover man typ inget på hela natten och vid 5 skriker Milla att klockan är ja just 5...sedan gick vi upp vid 10 och runt 13 mötte vi upp sötisarna Frida och Sandra på staden och tog en fika och glodde lite i affärer. Greger köpte en present till sin mormor, ironiskt nog för hennes pengar. Morfar ska med få en present men det köps senare av nödvändiga skäl.

På tisdag kanske modern kommer ner men troligtvis inte men det ska du inte ha dåligt samvete för :) Ses den 19e då hon tar med mig till Västervik där jag kommer stanna ett tag, så attans William om du inte kommit ut än...grrr!

Nej nu är det Bones på tv och förhoppningsvis sängen i god tid ;P

XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: camilla

du säger att jag aldrig komenterar din inlägg.. kolla vem som komenetar de flesta den senaste tiden.. jo JAG!

2008-12-10 @ 10:52:32
URL: http://cemia.blogg.se/
Postat av: Mannndy

hehe jaa...men inte alla :( ;P

2008-12-10 @ 15:35:37
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag har också komenterat nu:D hhihihi.. love you! puss fis

2008-12-13 @ 12:30:24
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0