Meningen med livet

Nu sitter jag på jobbet och har precis druckit lite kaffe så är pigg och alert för att blogga lite. Har dock lite hjärtklappning pga kaffet men det är sådant man får leva med.

Vilken filosofisk överskrift jag valde, då var det väl dags att själva inlägget lever upp till det. Vad är egentligen meningen med livet och kommer man någonsin att finna den. Jag tror att meningen med livet är olika för alla och jag tror nog att man hela sitt liv söker efter meningen med livet. Jag tror att man uppnår meningen med livet flera gånger under sin livstid och att den förändras beroende på var i livet man befinner sig. När man har uppnått det målet man har för tillfället så söker man nytt. Det verkar nämligen som om människan aldrig är riktigt nöjd, den vill alltid ha mer. Ordet lagom borde strykas ur ordboken, antingen regnar det för mkt, solen skiner för mkt, man har för mkt sorg, man känner sig aldrig tillräckligt lycklig. Och ibland är det alldeles FÖR lagom, konstigt men så verkar det vara.

Blir man någonsin riktigt nöjd, slutar man någonsin leta efter något bättre? Jag hoppas verkligen att man blir nöjd med tillvaron och slutar leta. Självklart ska man inte nöja sig med det man har om det är halvdant men man kanske ska tänka på att allt inte är perfekt, det blir det man gör det till.

Vad är då min mening med livet? Kärlek det är vad jag tycker är viktigast. Kärlek kan göra en lycklig vare sig det är till ting, kompisar eller någon kille. Jag har kärlek till mina vänner, till ting men inte till ngn pojke. Jag längtar verkligen efter den där nya förälskelsen när allt pirrar, när man får fjärilar i magen. Att känna att för ngn där ute är man perfekt, man är allt, man är den personens mening med livet. Nu kanske ni tror att jag är desperat efter en kille men nej så är det inte. Jag ska vara relativt kräsen den här gången för jag har alltid dragits till helt fel killar och så har det varit enda sedan i 3.an då jag blev tillsammans med klassens riktiga buse. Mina andra killar har väl följt ungefär samma linje, bad boys. Undrar ibland varför det är så men tror att jag har en fantasi om den där bad boyen som blir till en gullig nallebjörn när han är med mig. Tror det är många tjejers fantasier. Men den här gången ska jag inte nöja mig med halvdant då får det hellre vara. Kanske borde gå och ragga på biblioteket för inte håller väl bad boysen till där? Jag vill ha en gullig och omtänksam kille som vågar visa känslor och som visar att jag betyder för sådan är jag som flickvän. Tror jag är en ganska bra flickvän, har ju blivit kallad den bästa. Visst är jag lite neurotisk och överkänslig ibland men annars är jag rätt ok. Jag är den som ställer upp till 100 % i vått och i torrt, går upp 10 min före dig för att baka scones och ge dig frukost på sängen, jag är den som inte gnäller om du vill träffa dina killkompisar eller tjejkompisar, om du är sjuk ska jag vårda dig, om du är ledsen ska du få en kram, om vi bråkar lovar jag att inte vara långsiktig utan säga stopp när det räcker, jag lovar att säga förlåt om jag gör fel. Allt jag begär är att DU gör samma sak för mig och jag lovar att göra dig lyckligast i världen. Hur du ser ut spelar ingen stor roll för om jag är kär är du den vackraste i världen, jag vill att du har humor och att vi kan skratta ihop, jag vill att vi inte ska vara rädda för att prata utan att vi ska kunna disskutera och tillsammans komma fram till lösningar, inte gå och vara arga eller ledsna i ensamhet utan säg vad jag gör för fel. Jag vill att du ska ha någon mening med livet, någon form av mål när det gäller arbetslivet vare sig om din önskan är att bli läkare, advokat eller sophämtare. Det spelar ingen roll bara du har ambitioner. Vem du är vet jag inte, jag vet inte heller ditt namn, det enda jag vet är att jag en dag kommer möta dig någonstans och jag vet att vi kommer bli lyckliga, det är dig jag ska gifta mig, skaffa barn, framtid och ett liv med. Tills vi ses XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: Sandy

Vilken text Mandy..Ojojoj... Allt stämmer så bra!

Du är ju den ultimata bloggaren. Detta var verkligen ett RIKTIGT "blogg inlägg", och du...Det kommer ordna sig,det gör det alltid. Den har du inte hört förrut va? :)



Tänker på dig !



<3<3<3

2008-07-21 @ 11:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0