HEJ!

Hejsan kära läsare, dvs mina vänner och familj <3
Idag började dagen med att gå upp alldeles för tidigt, mkt tidigare än vad jag had ebhövts nämligen 06.10 trots att bussen inte gick förrens 07.48 men var pigg så gick ändå upp. Hade medicinsk teknik och tränade på att sätta PVK vilket jag faktiskt hanterar väldigt bra och proffsigt nu, sondsättning, CVK omläggning, injektion genom subcutanvenport samt att sätta på mig sterila handskar vilket är typ det svåraste då de inte är anpassade för minikorvar till fingrar. Och i morrn blir det till att lära mig barn HLR, ska bli kul. Också fått veta att medtek tentan blir den 28 på eftermiddagen vilket passar mig perfekt. Snart blir det också att gå ut på VFU på vårdcentral, ska bli välldans kul. Sen är det dags för HBM tentan usch och sen är det jul wuhuuu!

Fick sedan hämta mitt andra par glasögon, ett par svarta som ni kommer få se bilder av här nedan. Sedan på bussen påväg hem messade jag Frida och frågade om hon ville ha besök och dricka kaffe vilket hon väldigt gärna ville. Så har varit där mestadelen av dagen och druckit kaffe, cola samt gjort och ätit välldans god korvstroganoff. Kollade en massa på internet, tv och pratade en massa. Givetvis var det ju Glamour dags vid 17.35 för att få oss massa skratt till dåliga och patetiska skådisar. Vid åtta gick jag hem för Frida ville se "Du är vad Du äter" och det spyr jag bara åt. Släng dig i väggen Anna Skipper...MAN FÅR ÄTA KÖTT DET ÄR OK!

Nu sitter jag här hemma, ganska skönt. Lagt in en massa egobilder på BDB och tänker så även göra här. Samtidigt har jag lyssnat på Sonja Aldéns nya cd, "Under mitt tak" där mina favorit låtar "Någon som du" och "Du får aldrig" finns. Har dock slutat lyssna nu och övergått till min andra favorit syssla nämligen TV:n och tittar på ett programm som heter "Criminal Minds". Nu ska jag lägga in lite bilder på mig, Frida och lille Williams saker vilket jag kanske inte behöver göra för ni har ju ögon att se med och Ni som inte har det kan ju ändå inte läsa vad jag skriver så det kvittar. Nej nu ska jag lägga in bilderna och sen vara social och mysa med pälsklingen min som saknat mig så...<3



XOXO Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0