Svammel

Nu sitter jag här på jobbet och är alldeles snorig och trött, ögonen går i kors och fortf 6 h kvar innan jag får blunda och somna och drömma en av mina vanliga konstiga drömmar som jag börjat göra varje natt.

Ville också bara ägna en tanke till Frida min gulliga vän som är underbar älskar dig bara så du vet. Så du inte blir avis för jag skrev ett inlägg om Millis bara. För du är min bäste vän också såklart och nu får du t.om vara med i mitt långa inlägg med fet text som bara det viktigaste är i detta inlägg.

Annars har jag ägnat de senaste timmarna till att läsa fotbollsfrun Malins blogg som verkligen var skit rolig, rekomenderar jag varmt om man inte har ngt att göra, http://blogg.aftonbladet.se/7148/. Önskar jag också kunde skriva så bra, roligt och intressant. Så vad ska jag skriva för intressant. Vet inte, har inte haft ngn bra dag idag, varit depp troligtvis pga hösten och ögonen svullna av gråt. Men det är bra att gråta ibland.
 
Kan skriva lite om ngt jag funderade över för ett par månader sedan. Varför nöjer många, inklusive jag själv med sådant som är halvdant när man kan få bättre. Det kan handla om många saker men oftast relationer till andra. Många nöjer sig med att ha det bra ibland när det egentligen borde vara att man har det DÅLIGT ibland. Kanske tänker man att ha det bra ibland är bättre än att ha det dåligt jämt och man är rädd att lämna ngt som kanske visade sig vara bättre än det man sedan får. Men jag tycker ändå att bra och ibland aldrig ska användas i samma mening. Kanske är det lättare att fortsätta i samma gamla bra ibland spår pga att det iaf är en trygghet, man vet vad man får. Gud hjälp en om man lämnar den gamla banan och ger sig ut på nytt vatten, man vet ju aldrig vad man får och ordspråket det kan aldrig bli värre behöver ju inte stämma för att ha det dåligt jämt är ju sämre än att ha det bra ibland. Men man kan också tänka att det kan bli så mkt bättre man kan ju ha det dåligt ibland ist:) Kan låta lätt man byter ju bara ut ett ord i en mening, dåligt ist för bra. Men det är aldrig lätt att bryta med ngn man älskar det är ju faktiskt BRA ibland. Men har man vänner som stöttar och älskar så går det för man är faktiskt värd att få byta ordet bra emot dålig i en mening som innehåller ibland!

Kanske blev svammel och ingen fattar vad jag menar men i mitt huvud lät det bra men kan vara svårt att få ner det på papper, eller datorn så att det låter bra och så andra kan förstå. Tror de flesta människor på denna jord iaf kan känna igen sig en aning och kanske ta illa åt sig men jag menar verkligen inte att trycka ner ngn. Detta inlägg handlar om mig själv! Jag hamnar oftast i bra ibland spåret och stannar där av trygghet samt rädsla för att det kanske är det bästa jag ngnsin kommer få. Mina flesta relationer med pojkvänner har varit så. Att jag kanske inte är värd bättre, jag kanske inte kan få bättre? Men man kan alltid få det bästa bara man vill och det bästa är vad man själv anser vara det bästa och vad man gör det till. Klart man måste kämpa i en relation, de måste alla i alla relationer men det går en gräns för hur mkt man ska behöva kämpa. Och att kämpa för att ha det bra ibland borde ingen behöva göra. Jag läste ngnstans, kommer inte ihåg vart eller om jag skriver rätt: Det är inte kärlek om det gör ont! Och det stämmer till viss del, visst kan kärlek göra ont på ett bra sätt men gör det alltför ont så undrar jag om det är kärlek?

Kanske upp till var och en....men själv ska jag hädanefter sträva efter att ha det dåligt ibland, jag byter ord i meningen som maybeline säger, Because I´m worth it !!!

XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: Friiiida

vad go du är! Love you to baby =))

2008-09-21 @ 12:20:17
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/
Postat av: Mysan

svar: ja, det är bra idé! tack tack :)

2008-09-21 @ 14:15:43
URL: http://mysblogg.se
Postat av: Friiiida

haha aa jag såg att hon hade de :D

2008-09-21 @ 17:14:51
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0