Hejsan!

Söndag idag, japp japp. Vädret är sådär, lite gråmulet och något kallt men inget direkt att klaga på. Igår däremot var det en väldigt härlig dag, solen sken och det var så pass varmt att jag äntligen kunde ha klänning på mig. Älsklingen och jag vaknade runt 10, ganska trötta båda två men efter frukosten som blev lite av en katastrof var vi pigga och glada. Med katastrof menar jag att jag råkade kliva på Greger som ryckte till och det resulterade i att jag tappade frukost brickan och med det också kaffet som stänktes över halva vardagsrummet. Blev lite ledsen för ville göra det fint för älsklingen, han fick frukost i sängen som han nästan alltid får här. Men så var ägget dåligt också ...men men tanken är ju den som räknas. Jaja, vidare med dagen. Eftersom det var så varmt ville vi ta oss en promenad men ändrade oss ganska snabbt och tog cykeln in till stan och köpte glass på bosses glassbar. Kön var otroligt lång som vanligt men det var skönt att dom var så effektiva i glassarbetet så vi stod nog knappt 5 min och oj vad det var värt det, mumma.

Senare på kvällen tog vi åter cyklarna men denna gång åt andra hållet, närmare bestämt till Marcus bror och hans fru samt deras två bedårande små barn. Och måste säga att denna gång lyckades jag charma lilla Louise som förra gången var väldigt blyg. Vi byggde pussel efter pussel, hon höll mig i handen och det var minsann jag som skulle ta på henne tröjjan och ingen annan, Fick sedan en bamse kram när hon skulle sova, Marcus fick en liten mindre hehe! Känns skönt att vara "faster" och ha ännu fler barn att skojja och busa med. En dag ska jag allt tvinga Marcus att ta med mig och de små underverken till busfabriken där han aldrig varit, det är jätte skoj ju!

Idag gick sötisen upp klockan 07.30 för han skulle till Norrköping på fadderi utbildning stackarn. Själv hade jag klockan satt på 10.00 eftersom jag skulle fixa lite arbete i skolan men det gick snabbt så var hemma vid 12.00 igen. Jag hade ganska tur  att det fanns tvätttid ledig så jag passade på att tvätta lite kaffeindränkta kläder och jackor. Det var skönt...

I veckan har jag bara tre lektioner, utspridda på måndagen och tisdagen. Sedan blir det påsklov och jag och älsklingen åker då till Runtuna till svärföräldrarna. Vi åker på torsdagen och kommer hem på måndagen, det ska bli mycket roligt. Nej nu ska jag göra lite kaffe och hålla tummarna för att älsklingen min snart kommer hem från utbildningen, då ska jag laga en massa god mat till honom som vanligt.

XoXo Amanda

Kommentarer
Postat av: Marcus

Det tog inte lång tid för dig att bli favoritfaster där ;)

2<3

2009-04-05 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0