Tjenare!

Hej hej...

Nu har allvaret börjat igen, kurs 3. Känns spännande och skönt att börja studera igen men samtidigt ganska tråkigt pga det vi börjat läsa. Statistik och forskning... Vet att det är viktigt med forskning inom hälso och sjukvården för att det ska kunna utvecklas och för att man ska ha evidensbaserad kunskap men för det behöver väl inte jag lära mig det ;P Sen känns inte statistik riktigt som min grej, jag och matte är som olja och vatten...det skär sig. Men som tur var är Marcus så snäll och har lovat att undervisa mig, stackarn vet inte vad han ger sig inpå. Hoppas han har mängd med tålamod om jag säger så ;P

Vad händer annars förutom pluggandet och Marcus? Ja, inte så mkt mer...det och vännerna är ju vad mitt liv består av för tillfället och bloggen är till för att jag ska kunna skriva av mig lite och för att mamma och pappa inte ska behöva ringa så ofta för att veta vad jag håller på med...kanske inte blir så roliga inlägg hädanefter, eller det har det väl kanske aldrig riktigt varit heller ;P

Vi har inte direkt fått ngn mjukstart i skolan om man säger så. Massa föreläsningar på en gång, tråkiga sådana om statistik och forskning. Sen redan den 9 februari så har vi vår första tenta i just statistik som förövrigt är Marcus födelsedag... Sicken fin present om jag skulle få G på den va hehe ;P Efter tentan är det sedan dags för vår första praktikperiod denna terminen på ungefär 3½ vecka. Ska bli så roligt, ska vara på slutenvård denna gång så antingen på US Linköping eller Lasarettet i Motala (MOTTALA som jag så fint säger, bättre än press enning iaf ;P) Håll tummen för att det blir Linköping annars blir det jobbigt, har ju redan svårt att gå upp tidigt som det är....

I morrn ska jag träffa Marcus igen, trevligt trevligt...antingen här eller hos honom. Blir det här får han väl laga min cykel och är det hos honom ska jag se kort på honom som en riktig hårdrockare med långt hår hehehe....eftersom jag har problem att bestämma är det upp till honom...

På fredag är det tenta i omvårdnad...håll tummen, håll tummen och sen efter det ska jag unna mig ngt som får bli en överraskning när ni ser mig :DD


XOXO Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0