Blind!

Hej hej har inte skrivit något efter helgen pga att jag blev halvblind i söndags. Japp ni hörde alldeles rätt tyvärr. Var en superkväll på platå med Lisa, Peter och Anton. Söndagen började dock inte lika bra. Var inget bakis, det brukar jag ju inte vara men välldans törstig som vanligt. Vaknade runt 12 av att mamma ringde så jag skulle ta av mig min ögonbindel som jag sover i, ja sover det är inget kinki stuff här utan bara det att jag är ljusskygg som få. Iaf mamma ringde och jag tar av mig ögonbilden men det är bara det att den redan har åkt upp så istället pillar jag in min tumme i ögat, som givetvis är det fingret som jag har längst nagel på. Fick J*v*I*T ont kan jag lova och fick säga adjö till min kära mor. Lade mig ner och blunda, halvsov tills klockan 14 i hopp om att allt då skulle vara frid och fröjd men nej, ringde mor min och stor tjöt som det lilla barn jag blir när jag hör hennes röst. Mamma lugna ner mig och sa att jag bara skulle ta det lugnt och om det inte blev bättre skulle jag åka till akuten. Hypokondrisk som jag är trodde jag givetvis att jag blivit blind och blev helt bestört för att jag inte skulle kunna gå på min första praktik dag eller klara av medicinskteknik tentan. Vid 16 gick jag upp från sängen, åt lite mat och kollade titt som tätt med mitt blinda öga, som faktiskt kunde se lite men välldans suddigt. Blev inget bättre senare och tillsist gav jag upp hoppet om att få se mina favoritprogramm för saken är den att jag inte kunde hålla det friska ögat öppet när det onda ögat stängdes, vilket det gjord ehela tiden.

På måndag morgonen var det ändå bättre, ett mirakel kan man säga, fick tillbaka synen helt enkelt. Så jag åkte buss in till stan, där jag måste sett antingen neddrogad ut, gråtfärdig eller allmänt sluskig eftersom ögat fortfarande tårades och stängdes titt som tätt vilket resulterade i att jag inte kunde ha ngt smink. Men blev ändå varmt välkommen på min praktikplats och fick vara med Distriktan på hembesök, mycket trevligt. Dagen slutade vid 12 och träffade senare Camilla.

Idag var ännu en rolig dag då jag var med USKAN på vårdcentralen och fick vara med om lite operationer och liknande, skit kul! Har också fått reda på att min kära mor läser min blogg så detta är till dig: ÄLSKAR DIG MAMMA EN MASSA DU ÄR VERKLIGEN DEN BÄSTA MAMMAN PÅ HELA JORDEN OCH EN VÄLDIGT UNDERBAR MÄNNISKA, SKULLE INTE KLARAT MKT I LIVET UTAN DIG. TACK, ÄR STOLT ÖVER DIG OCH ALLT DU GÖR/GJORT!

Till alla mina andra släktingar som läser och mamma: MAN KAN KOMMENTERA PÅ INLÄGGEN JAG SKRIVER!!!

Har blivit blondin igen ;P...mer blond än orange faktiskt...lägger in en bild...vad tycks?





Lite små bilder från i lördags också!



XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: Frida

Sötis :D Nu funkar min mobil igen, såååå skönt! :D

2008-11-26 @ 08:12:03
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0