Jobb

Jajjamänsan nu sitter jag och sliter på jobbet ... Känns lite tufft att gå in natt faktiskt, glömt lite hur det var men det är ändå roligt att få hoppa in lite extra, måste ju betyda att dom är rätt nöjda med mig iaf, trots att de aldrig fick ngt kaffe om morgnarna i somras ;P Fick också en biobiljett idag av chefen som tack för sommaren, tyckte jag var mkt gulligt.

Ja vad har jag annars gjort idag? Legat i sängen och latat mig med pälsklingen min. Kände att jag höll på att få ett migrän anfall också uschabusha. Började se suddigt och vinnögd och huvudet bankade lite extra så fick ta ett litet rosa mirakel/ängla piller, också kallat eeze. Sedan har jag också käkat godis och världens godaste choklad från marabo, den nya AMIGO. Mums min nya favorit och Camillas eller vad säger du hjärtat? Men börjar känna mig lite pluffsig så kanske bör tänka på viktnedgång igen? Har ju lite "bantarmat" hemma dvs. pulver diet från Allevo och det funka ju bra förra gången, 5 kg på 2 veckor inte illa. Ska väl också köpa träningsabonnemang på Studio Fitness för Millis skull :DD Hehe ne men skönt att komma igång och träna och dom har ju endel danspass och jag saknar verkligen dans och 298 kr i månaden kan lätt vara värt ett. Sedan har de ju stripaerobic också som jag verkligen verkligen vill prova på och det kan ju uppskattas från annat håll också, eller ;)?

Har tänkt att sätta mig och plugga lite i natt, skriva om barn och dess allergier. Har ju hämtat min bibel idag och vill läsa den...BARNMEDICIN. Står verkligen om alla sorters barnsjukdomar och tillstånd i den. Är det inte en bra tid för att skaffa barn får man väl läsa om det istället och längta efter framtiden. Och längtar är verkligen ngt jag gör. Har nog alltid velat skaffa familj och barn, gillar ju att vårda och ta hand om andra, därav mitt yrkesval. Men just nu är inget bra tillfälle att skaffa barn för mig och hur gärna jag än skulle vilja det skulle jag aldrig göra det. Jag vill ha barn väldigt gärna men jag vill ha det i framtiden då jag är färdig SSK. Visst är det lite jobbigt ibland, kan kännas lite tomt av min längtan och visst kan jag bli avundsjuk på vänner som skaffar barn men samtidigt är jag så lycklig för deras skull att det inte går att beskriva. Och varför ha brådska när jag redan har världens underbaraste bonusbarn...THUVA och sedan ännu ett påväg i Fridas mage. Och Fridas mage börjar bli så stor och mysig. Vet inte om jag skrivit om det tidigare men för ungefär en vecka sen fick jag känna och se barnet sparka ordentligt. Visste att jag skulle bli rörd av att känna men inte så rörd som jag blev. Tårarna bara började rinna för att jag blev så glad. Hehe jag är nog rätt blödig av mig, fått det ifrån pappa min som gråter till disneyfilmer vilket jag kan erkänna att jag också gör. Stor bölar när Mufasa dör i lejonkungen men vem gör inte det egentligen? Man måste vara känslokall om man inte gör det. Oj nu sväva jag visst ut lite precis som i basgruppen. Hehe men barn ja det är jätte söta och underbara och jag kommer snart ha två st små glin att skämma bort. Bonusmamma är en viktig del i barnets liv. Det är jag som lär allting om cirkussniglar, trotoar blommor, klippa i tandkrämen, hitta på fula ramsor och liknande. Det kan ju inte en mamma göra? Nej jag har ansvaret för allt bus...kom ihåg det nu Camilla och Frida men lova att vara snälla när jag väl får barn. Känner att det kommer komma och bita mig i arslet eller hur man ska uttrycka sig. De lär lära mina barn en massa rackartyg som mamma Amanda inte kommer gilla. Frida t.ex. lär lära barnet att fisa i ansiktet på folk men jag har ju alltid haft kiss och bajs åldern sen jag föddes och kommer nog alltid ha så det gör la inget kanske ;P

Jaja nu känner jag att detta inlägg börjar bli lite väl långt med alltför mkt svammel och babbel som inte alls är intressant för någon annan än mig själv så om ni läser denna rad först så behöver ni inte läsa resten för det är inget att ha ;P Men vem skulle läsa sista raden först? Jaja nu är det bäst jag slutar annars lär jag inte ha några läsare kvar, dvs mina vänner ;)

Så på återseende XOXO Amanda

(ps! XOXO kommer från gossip girl och betyder PUSS OCH KRAM..."förkortning på engelska")

Kommentarer
Postat av: Friiiida

haha fisa i ansiktet? haha jaa de´glömmer jag aldrig :P Du är så underbar amanda och tycker ´de ska bli kul att du får bara bonusmamma (busmamma) haha =) ....ps.. jag vill också smaka AMIGO :)

2008-09-20 @ 11:50:47
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0