Hej, hopp....

Idag har varit en härlig dag med Milla och Thuva i simhallen. Var där i över tre timmar och bada, simma, skojja, basta och allt möjligt. Det var jätte roligt men som vanligt så blir man ju helt totalt slut efter att man varit där en hel dag. Hoppade från femman med men de är ju ingetting för en som hoppat från tian ;P...ont i öronen fick jag iaf. Sedan åkte vi hem och så fick jag tacopaj hemma hos Milla, hennes är ju min absoluta favorit.

Lite bilder från idag:




Nu sitter och ser på nya "Wipe out" helt okej faktiskt, skulle vara kul att testa men inte inför en kamera då förstås. I morrn blir det älsk igen :)....och här kommer några dikter som jag skrivit till honom. Hehe, han har bra inflytande på mig för sådan här fantasi till kärleksdikter brukar jag aldrig ha. Han har fått 5 st av mig nu, 5 ½ kanske t.o.m men det är han värd utan tvekan.

• Det finns en känsla som inte går att beskriva med ord, den går bara inte att förklara. Jag trodde länge att den känslan var en dröm, något som hände i sagor men absolut inte något som hände mig. Jag sökte den på ställen som inte var så bra och jag kände mer och mer att känslan var något som inte fanns, ett tanke väsen, ett hopp, en önskan men ingen verklighet. Men en dag så stod du framför mig och jag kände att här, här kanske det finns något. Jag var hoppfull men samtidigt rädd. Rädd att få hoppet förstört än en gång, förstå att känslan inte finns, att den inte finns för mig. Men jag stannade kvar, hoppet var för starkt och rädslan försvann väldigt snabbt och ersattes med något bättre, sanningen. Sanningen att känslan den finns, den är verklig och går inte att beskriva med ord. Ord som underbar, fantastisk, härlig, fascinerande, inspirerande det gör den bara inte rättvis. Det enda jag vet är att känslan har ett ansikte och det ansiktet tillhör dig min älskling!

• Du har fått mitt liv att ta en helt annan vändning. Jag trodde länge att livet var hopplöst och att lycka var något som hände andra men inte mig. Men du har fått mig att helt tänka om, fått mig drömma, fått mig hoppas, fått mig att leva, fått mig lycklig. Jag känner lycka bara jag ser in i dina ögon, tanken på dig får mig att le och du kan se på mig på ett sätt som får mig att tappa fotfästet från marken. Du kan röra mig och få alla mina bekymmer att försvinna, du kan kyssa mig och få mig att lämna allt. Jag har hört om ordet kärlek, jag har t.o.m trott att jag upplevt det men jag vet bättre nu; du är min första, sista och enda kärlek.

 • Kärlek är vackert, kärlek är sann. Kärlek är drömmar, kärlek är liv. Kärlek är vinter, sommar, vår och höst. Kärlek är åren som kommer och åren som gått. Kärlek är mening, kärlek är hopp. Kärlek är vackert, kärlek är sann, kärlek är du min älskade man.

• Kärlek är som sjön, du kan drunkna om du tittar för djupt men håller du dig på en bra nivå kan du spegla dig i dess glans. Kärlek är som skogen, kan tyckas mörk om du står bredvid men är du en del av den är de det vackraste som finns. Kärlek är som glas, håller du för hårt kommer du bli skadad men är du försiktig så håller du i en rikedom som kan vara resten av ditt liv.


XOXO Amanda <3

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jättefint skrivet, men hur ska jag komma ifatt när du skriver så mycket? ;)

2<3

2009-03-08 @ 20:54:38
Postat av: Frida

Jag tycker om dom alla, favvisarna är de två längst ner :P

2009-03-11 @ 07:38:40
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0