Förtsa advent!

Japps i morrn är det första advent, härligt att julen snart står för dörren. Och alla som känner och älskar mig vet vilket julfreak jag är och är inte förvånade över att jag igår när jag julpyntade även satte upp granen :)) Mm härligt och så himlans mysigt. Bara legat och myst med pälsklingen och varit alldeles salig över hur fint och mysigt det är när granen lyser och allt är rött och fint, ska lägga in bilder snart...

Igår hade jag även tenta i medicinsk teknik, gick bra tror jag peppar peppar, men man vet ju aldrig :/ Fick iaf i uppgift att spola och sätta heparinlås på en subcutanvenport. Ni som inte vet vad det betyder så är det så att om man behöver antibiotia intravenöst, alltså i blodet och inte genom tabletter, eller om man behöver kärlirriterande medel så som cytostatika så kan man behöva att operera in en portakatt under huden, ungefär vid hjärtat för att slippa att sticka så mkt hela tiden. När den sedan inte ska användas mer så sprutar man in heparin som är ett antikoagulations medel som hindrar blodet från att koagulera i katetern och bilda tromboser, blodproppar. Men först måste man spola igenom med NaCl för att se så det är flöde igenom den subcutana venporten... hehhe vad jag kan va ;P??

Jaja, idag blir det att träffa tjejerna och även Thomas som får hänga med på ett hörn ;P Blir tacos, ovanligt va? Men det är så gott och enkelt.  Får se om det blir bråk ikväll...Milla vill se hockey och Friday vill se stjärnor på is...och jag då? Nej jag vill inte se ngt av det hehehe så jag får gå emellan och bara mysa med tjejerna och störa dom lite med att försöka få dom att prata med mig ist hehehe...

Nu lägger jag in bilder på mitt winterwonderland så att mamma kan se hur fint jag har eftersom hon har en mobil från stenåldern som inte kan ta emot MMS :/ och jag som får skicka 500 fria mms fram till jul...så ska nog börja skicka mms till dom som inte har tele2 så jag kan skicka helt gratis sms...fasst som mms. Blev det krångligt nej va? Är också väldigt stolt över min kära mor som fakiskt verkar vara den enda som fattar hur man kommenterar av mina släktingar, liten pik till pappa maria och syrran som verkar konstigt nog mer otekniska äm min kära mor som knappt kan ringa eller svara på sin mobiltelefon...men älskar er alla ändå <3 Så nu kommer dom efterlängtadet bilderna...




XOXO Amanda

Kommentarer
Postat av: Maria & Pappa

Nu har Asse visat hur man lägger in en kommentar.

Du är som din pappa att julpynta. Fast han är ngt senare. Vad fint du har gjort Amanda. Vore du hos oss i kväll så skulle du få äta plankstek. Mums....

Puss & Kram

2008-11-29 @ 16:33:19
Postat av: siggeboy azz

så jävla kosligt!! skulle kunna ligga under den där granen hela vintern! tänk så kul för greger, nu har han ju något att klättra i med! :)

önskar du dig föresten? :>

2008-11-29 @ 17:40:06
Postat av: mannndy

:DD mm visst är det mysigt...klart du får komma och ligga under granen hela vintern...blir en bra julklapp :DD



Hehehe vad jag önskar mig? :O...ojdå vet jag inte, att du ska komma till Linköping och mig kanske :DDD



Vad önskar du dig då?:)))

2008-11-29 @ 19:54:22
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: mamma

FINT!!! Men stryk dukarna! Det heter Port-a-Cath, o det är ett fabrikat, finns även andra portar, ex Power Port som kommer mer o mer. Älskar dej, var rädd om dej.

2008-11-30 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0