En kärlekshistoria...Det bästa som någonsin hänt<3

Känner mig väldigt kärleksfull och kär för tillfället men hur kan jag annat med tanke på vilken diamant jag har fått tag på.

Allting började med att jag tog slut på ett långt, krävande och dåligt förhållande med mitt x. Jag var trött på att jämt ha så otroligt otur med killar jag träffar, inte en eller två utan verkligen ALLA...inte för att det är så många fler men  ja. Jag såg på Oprah en dag och fick tips om att skriva en önskelista så det var precis vad jag gjorde. En önskelista över exakt hur min nästa kille skulle vara, en önskelista jag sedan gömde och glömde bort.

Ett halv år senare var jag väldigt trött på att vara singel och med pushande och "tvingande" från en vän, Camilla så skaffade jag mig "Happy Pancake". Trodde inte riktigt att det skulle funka för det brukar vara alldeles för många puckon på sådana sidor och många puckon fanns det, färre potentiella pojkvänner. Satt och gläppa igenom en massa och samme vän som tvingade mig att skaffa "happy pancake", sa att jag skulle skicka iväg en Flirt till en som hette Marcus (ni kan ju gissa vem det var). Jag vågade inte riktigt men tyckte han såg så otroligt glad ut på den första bilden, när han satt på ett tåg så jag skickade en flirt. Denne Marcus svarade sedan med ett mejl: "Hoppas inte flörten var lika framtvingad som medlemskapet". Jag och Camilla skratta, för det var den ju men jag skrev iaf att den inte var det. Sedan började vi snacka en massa på Happy men tillslut bad han om min msn för det var så mkt enklare. Han var lite svår till en början och det var det som gjorde det hela så intressant, alla andra hade varit alldeles för på så därför ansåg jag denna kille vara speciell. Jag har aldrig skrattat så mkt som när jag skrev med Marcus på msn, varje kväll längtade jag efter att han skulle logga in. Jag pratade på om allt möjligt och ställde dom mest konstigaste frågorna, så som vilket godis han skulle vara och vilket han ville vara. Ställde också frågan om vilket djur han skulle vara och han svarade mussla. Att han inte var så öppen men hade man dom rätta verktygen kunde man hitta en pärla, det var gulligt tyckte jag...

För att snabbspola så valde vi att träffas ca 1 mån efter att vi hade pratat, kunde blivit tidigare om det inte varit för att det var jullov och vi var hemma hos våra respektive föräldrar. Kommer ihåg att jag blev så glad för han hade skickat ett mejl om god jul, man kan bli glad för så lite. Tillslut kom vi alltså då fram till att vi skulle träffas, pga att han var tillräckligt lång för att kunna damma mina hyllor. Naturligtvis så sa jag det att om du kommer så måste ju jag städa innan så vi kan lika gärna vara hos dig. Så på kvällen den 6e skulle vi träffas. Samma dag, precis innan var jag hemma hos Frida och fick träffa Willeman för första gången. Jag var jätte nervös och var nära på att banga precis innan bussen gick men jag åkte iaf. Han hade sagt vilken hållplats jag skulle gå av vid och att han skulle stå där med en blå mössa. Jag var jätte nervös för hade aldrig åkt till skägget innan och det blev inte bättre av att funktionen som skriker ut hållplatserna inte funka. Som tur var fixade det sig innan min slutstation kom så jag gick av vid rätt ställe. Där stod han, sötare i verkligheten, snyggare med förstås med sina underbara bruna ögon. Han hade lagat jätte god middag, gratäng med fläskfile och curry med ris till. Blev jätte imponerad, inte minst för det perfekta riset men det andra var också jätte gott. Sedan såg vi på Wall-e som jag hade med mig och Surfs-up. Bara barnfilmer men dom är ju nästan bäst, eller det var dom jag hade. Sedan fick jag se lite filmer som han gjort då han hade haft alldeles för mkt fritid. Sedan blev klockan väldigt mkt och jag "missade" bussen och fick sova över...sry mamma och pappa! Dagen efter blev jag bjuden på scones (tro det eller ej men det fanns faktiskt med på listan). Sen följde han mig till bussen, fick hålla hårt i handen för det var halt. Vi kysstes och lovade att ses snart igen...

Ses gjorde vi igen strax där efter hemma hos mig och jag fick laga mat och brände mig så jag fortf har ärr. 12 dagar efter att vi träffades fyllde jag år och fick världens finaste halsband, ngt jag absolut inte förväntat men som jag naturligtvis blev helt överlycklig över. Har bara tagit av mig det 2 ggr sedan jag fick det...

Det där var bara början av ngt som visade sig vara helt udnerbart och fantastiskt och nu 7 ½ mån efter är jag fortf otroligt kär, visst har vi bråkat lite men inget som fått mig att sluta älska honom. Han är mitt allt och min lycka är så stor så ni kan inte ana....Fastän du kan vara otroligt envis ibland och alltid tro att du vet bäst, även fast du faktiskt inte gör det så tar det positiva överhand stort. Du är otroligt snäll och omtänksam och jag märker att du gör det yttersta för att göra mig lycklig. Du lyssnar och försöker bättre dig om det är ngt jag "ogillar". Du kanske inte alltid visar hur du känner men oftast känner jag det ändå, jag kan se det i dina ögon och du blir bara bättre och bättre. Ibland är jag sur, tvär och depp men jag hoppas och tror att du både vet och känner att jag älskar dig otroligt mkt, för det gör jag verkligen. Love<3


Bilder av minnen som betyder <3


XoXo Amanda

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vad fint det låter när du berätttar det älskling =)

Hoppas att det här förhållandet blir allt som det gamla inte var, förutom kort ;)

Puss 2<3

2009-08-20 @ 10:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0