Tjena

Nu har jag lite att berätta. Har inte skrivit på ett tag för har varit i Hofors med Frida. Fridas mormor Sonja fyllde 70 och hon skulle överraskas med en fest. Fridas man Thomas kunde inte följa med så damerna hade därför ingen chauförr och jag blev då tillfrågad. Vi hade tänkt att åka så fort vi vaknade så omkring 8 eller så men dagen innan märkte jag att mitt pass gick ut förra året så fick lite panik då jag ska till italien om...19 dagar tror jag det är nu. Polisstationen öppnade vid 9 och det gick snabbtoch smärtfritt att fixa passet och det kommer på fredag så ingen panik där.

Klockan tio kom vi iaf iväg efter att vi hämtat fridas mormor med. Klockan 16.30 var vi framme i hofors, japp ni hörde rätt det tog alltså 6 ½ h. I vanliga fall tar det ungefär 4 h så man kan väl säga att vi körde rätt så fel. På hemvägen igår när Fridas mamma körde så kom vi underfund med att det var i Sala vi körde helt fel håll. Men iaf när vi åkte på vårat sätt så åkte vi runt lite vilket gjorde att det tog sådan tid. Vi åkte in på småvägar i skogen som bara bestod at grus och stora stenar så bilen kunde gått sönder. Sen kom vi fram till ett annat ställe där vi också svängde fel och fick köra 2½ mil framåt tillbaka alltså 5 mil totalt (ca 1 h). Vi svängde mot Avesta ist för Storvik. I Avesta tankade vi och mormors kort fastna i automaten på OKQ8 så vi fick vänta på en sur jävla gubbe som pilla ut det och gick direkt, han var en hårsman från att drabbas av Fridas vrede. Sen tankade vi på preem och fick guidning på telefon av Fridas pappa och tillslut var vi iaf framme. Jag var helt slut då jag hade kört hela vägen och min rygg värkte. Ville nog helst av allt lägga mig och dö i sängen men vi åkte och hälsade på Fridas pappa vilket var väldigt trevligt och där fick vi kaffe och mat och en massa mobbning för våran resa, vilket nog var förtjänat.

På  kvällen träffade vi Fridas gamla kompisar från förr och festade i lilla Hofors. Det var trevligt och kul ayy höra en massa historier om Frida hur hon var som ung. På lördagen gick vi promenad i Hofors och Frida visade mig byn, det tog ca 1 h att gå igenom allt och då inklusive stopp ;) hehe bara retar Frida för hennes lilla stad men den var faktiskt gullig och mysig. På kvällen blev det att fira mormor i en lokal med en massa av deras släktingar. Det var god mat men vi gick hemåt rätt tidigt eftersom söta Willeman var så trött. Hemma pratade jag med Marcus ett tag sedan spelade jag kort med Frida, Alex (fridas bror), emelie(fridas brors flickvän), jens(fridas brors kompis) och Linnea(fridas brors kompis flickvän). Jag kom näst sist på Plump alla ggr men det var roligt. Vi körde familje genie med, tjejerna mot killarna och killarna vann...eller Jens vann nog mest för det var han som svarade mest. På söndagen sen åkte vi och hälsade på fridas pappa igen och sedan åkte vi hem. Det var jätte kul i Hofors och jag hade aldrig kommit dit om jag inte kände frida men det var fett skönt att komma hem och gosa med Greger och att kunna prata med min älsk igen.

Idag vaknade jag vid 12 eftersom jag låg vaken till halv fyra och läste ut sista boken i millenium serien, FETT bra böcker. Sedan klockan ett gick jag till ikano med min cykel, gick alltså 1 mil. Reklamerade den och fick pengar tillbaka, gick till teamsportia, stadium och tillsist till biltema där jag köpte en ny cykel och cyklade hem 1 mil igen. Tycker jag varit mkt duktig. Är också väldigt hungrig så ska snart äta sen plugga och förhoppningsvis prata med älsklingen min. Han har sin första skoldag idag, hoppas det går bra men det vet jag att det gör för han är så duktig. Älskar dig massa massa mandelmassa älsklingen min, min Marco <3

Dagens sminkning, peach och ljusblått

 


Tack för resan mina älsklingar, älskar er massa mina guldklimpar<3


XoXo Amanda

Kommentarer
Postat av: thilla

snyggt! =D du är så duktig på att sminka<3

2009-09-21 @ 17:42:50
URL: http://thillanilsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack själv gumman <3<3 Gud vad duktig du börjar bli på att sminka, jag försöker men de går ju inte :P hahahah! love you

2009-09-21 @ 19:08:56
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/
Postat av: Marcus

Vacker som alltid, min prinsessa =)

Vad kul att du hade roligt på din äventyrsweekend, men du kanske kan ta med en kartbok nästa gång? ;)

Puss 2<3

2009-09-21 @ 20:37:38
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0